Testy o strednej hodnote – dve nezávislé vzorky/parametrický postup
Školská inšpekcia chce získať informácie o činnosti riaditeľa, jeho štýle riadenia a o tom, ako jeho činnosť vnímajú podriadení, konkrétne muži a ženy. Za týmto účelom použila dotazník OCDQ-RS, ktorý je určený na zisťovanie klímy školy, t.j. zisťovanie interakcie medzi učiteľom a jeho nadriadeným, zisťovanie charakteristiky štýlu riadenia školy a kvality interakcie učiteľ - učiteľ a učiteľ - žiak. Prostredníctvom štandardizovaného dotazníka sa zisťujú hodnotenia jednotlivých výrokov o klíme školy a tie sa zatrieďujú do piatich komponentov klímy školy. Z komponentov klímy školy sa určí index otvorenosti školskej klímy (OPEN).
POHLAVIE |
OPEN |
Ž |
21 |
Ž |
29 |
Ž |
19 |
Ž |
19 |
Ž |
15 |
Ž |
14 |
Ž |
25 |
Ž |
22 |
M |
27 |
Ž |
24 |
Ž |
33 |
M |
29 |
Ž |
25 |
M |
23 |
Ž |
18 |
Ž |
25 |
Ž |
25 |
M |
26 |
Ž |
25 |
M |
26 |
M |
18 |
Ž |
23 |
Ž |
23 |
Ž |
21 |
M |
25 |
M |
30 |
M |
19 |
M |
14 |
M |
23 |
Ž |
32 |
Cieľom je zistiť, či je rozdiel v indexe otvorenosti školskej klímy medzi mužmi a ženami.