Environmentálna chémia pre budúcich učiteľov: inovácie vo vzdelávaní (026UKF-4/2025)
KEGA 022UKF-4/2015 - Multimediálna podpora vzdelávania členov interdisciplinárneho tímu so zameraním na paliatívnu starostlivosť
Predmet je zameraný na problematiku paliatívnej starostlivosti s využitím informačných a komunikačných technológií pri jej osvojovaní. Potreba rozpracovania tejto témy vyplýva nielen z absencie komplexnej databázy informácií z uvedenej problematiky, ale aj z narastajúceho počtu nových hospicov, paliatívnych oddelení a ďalších zariadení poskytujúcich starostlivosť práve tejto skupine pacientov.
Programovanie 1 - Java (FPV/KI/PR1J-2012)
Cieľom kurzu je oboznámiť študentov so základnými princípmi algoritmizácie, riešenia problémov na počítačoch a tvorby programov. Študenti získajú základné poznatky a zručnosti z tvorby všeobecných postupov (algoritmov) na riešenie problémov a úloh každodenného života, ich formálneho zápisu v jazyku vývojových diagramov ako i vo vyšších programovacích jazykoch. Naučia sa používať základné prvky programovania (algoritmické štruktúry a príkazy programovacieho jazyka), narábať s údajovými typmi a ladiť programy v programovacom jazyku Java. Zároveň sa naučia základné princípy vizuálneho, komponentového programovania v prostredí NetBeans. Získajú prehľad o vlastnostiach audalostiach komponentov. V kurze sa kladie dôraz na rozvoj programátorského myslenia, porozumeniu princípov programovania a budovaniu správneho programátorského štýlu.
Bezpečné poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti – vstupný teoretický modul
Vstupný modul je súčasťou e-learningového programu, ktorý bol vytvorený s cieľom sumarizovať súčasné teoretické poznatky a podporiť vzdelávanie študentov ošetrovateľstva v oblasti bezpečnosti pacientov. Ponúka prístup k učivu kedykoľvek a kdekoľvek, čo umožňuje využívať individuálne tempo štúdia. V jednotlivých častiach Bezpečnosť pacienta, Kultúra bezpečnosti, Fenomén sekundárnych obetí v zdravotníctve, Nedokončená, chýbajúca, prideľovaná a zanedbaná ošetrovateľská starostlivosť, Nežiaduce udalosti, Ošetrovateľský proces a vedenie dokumentácie sú definované a charakterizované základné pojmy, ktoré ponúkajú orientáciu v rámcových dokumentoch, odporúčaniach a usmerneniach týkajúcich sa bezpečnosti pacienta a poskytovania bezpečnej starostlivosti; hodnotiace techniky a nástroje na hodnotenie fenoménov spojených s bezpečnosťou pacienta; problémy zdravotníckych pracovníkov, ktorí sú účastníkmi nežiaducej udalosti a potrebujú adekvátnu podporu; dopad vedenia dokumentácie v kontexte ošetrovateľského procesu. Odborné texty poskytujú úlohy, otázky a testy (za každým celkom 20 otázok), na ktorých si môže študent overiť svoje vedomosti. Pre ich doplnenie slúžia hypertextové odkazy v texte na primárne literárne zdroje, alebo iné dôležité odkazy, z ktorých môže študent čerpať ďalšie informácie.
Bezpečné poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti na pracoviskách intenzívnej medicíny
Intenzivistický modul je súčasťou e-learningového programu, ktorý je navrhnutý pre podporu vzdelávania študentov ošetrovateľstva v oblasti bezpečnosti pacientov. Modul celkovo poskytuje študentom možnosť vzdelávať sa prostredníctvom interaktívnych úloh, v ktorých sú kombinované metódy učenia sa teoretických vedomostí so simulovaným vzdelávaním. Cieľom modulu je umožniť študentom interaktívne vzdelávanie a pripraviť ich na poznanie a zvládanie situácií, ktoré môžu ohroziť bezpečnosť pacientov. Modul je tematicky rozdelený do troch častí, pričom každá časť/téma je iná a patrí do problematiky bezpečného poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti. Zahrnuté sú oblasti starostlivosti o dekubity, cievne vstupy a podávania parenterálnej a enterálnej výživy. Každá z tém obsahuje teoretický vstup a interaktívne úlohy na základe priraďovania a výberu správnych odpovedí. Na konci modulu je výstupný test so šesťdesiatimi otázkami z jednotlivých tém (dekubity, cievne vstupy, parenterálna a enterálna výživa).
Bezpečné poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti na internistických pracoviskách
Internistický modul je súčasťou širšieho e-learningového programu, ktorý je navrhnutý na podporu vzdelávania študentov ošetrovateľstva v oblasti bezpečnosti pacientov. Modul poskytuje interaktívne úlohy, ktoré kombinujú teoretické vedomosti so simulovanými scenármi z reálnej praxe. Cieľom modulu je pripraviť študentov na zvládanie situácií, ktoré môžu ohroziť bezpečnosť pacientov, a tým zlepšiť kvalitu poskytovanej starostlivosti. Modul je tematicky rozdelený do troch častí, pričom každá časť je zameraná na inú, problémovú oblasť bezpečného poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti. Zahrnuté sú oblasti ako problematika pádov, medikačných pochybení a nozokomiálnych nákaz. Každá z oblastí obsahuje teoretický vstup a interaktívne úlohy na báze doplňovania, priraďovania, či výberu správnych odpovedí. Na konci modulu sa nachádza výstupný test so šesťdesiatimi otázkami z jednotlivých oblastí (pády, medikačné pochybenia, nozokomiálne nákazy).
Bezpečné poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti na chirurgických pracoviskách
Chirurgický modul je súčasťou širšieho e-learningového programu, ktorý podporuje vzdelávanie študentov ošetrovateľstva v oblasti bezpečného poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti pacientovi v chirurgickom prostredí. Modul ponúka zaujímavé úlohy, ktoré kombinujú teoretické vedomosti so simulovanými scenármi z reálnej praxe. Jeho hlavným cieľom je pripraviť študentov na správne dodržiavanie aseptických postupov, prevenciu infekcií, bezpečné podávanie transfúzií a minimalizáciu pooperačných komplikácií. Zabezpečenie sterilného prostredia je kľúčové pre úspešné chirurgické zákroky, pričom správna hygiena rúk, použitie antiseptických roztokov a dodržiavanie aseptických princípov výrazne ovplyvňujú výsledok liečby. Modul je tematicky rozdelený do troch častí, pričom každá časť je zameraná na inú, problémovú oblasť bezpečného poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti. Zahrnuté sú oblasti ako bezpečné chirurgické prostredie, hygiena rúk, antisepsa a asepsa, bezpečné podávanie transfúzií a prevencia pooperačných komplikácií. Každá tematická oblasť zahŕňa úvodné teoretické zhrnutie a interaktívne aktivity založené na doplňovaní, priraďovaní alebo výbere správnej odpovede. Modul je ukončený záverečným testom, ktorý obsahuje šesťdesiat otázok z jednotlivých oblastí (bezpečné chirurgické prostredie, hygiena rúk, antisepsa a asepsa, bezpečné podávanie transfúzií a prevencia pooperačných komplikácií).
Bezpečné poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti na psychiatrických pracoviskách
Psychiatrický modul je súčasťou širšieho e-learningového programu, ktorý je navrhnutý na podporu vzdelávania študentov ošetrovateľstva v oblasti bezpečnosti pacientov. Modul poskytuje interaktívne úlohy, ktoré kombinujú teoretické vedomosti so simulovanými scenármi z reálnej praxe. Cieľom modulu je pripraviť študentov na zvládanie situácií, ktoré môžu ohroziť bezpečnosť pacientov, a tým zlepšiť kvalitu poskytovanej starostlivosti. Modul je tematicky rozdelený do troch častí, pričom každá časť je zameraná na inú, problémovú oblasť bezpečného poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti. Zahrnuté sú oblasti ako problematika bezpečnej komunikácie, bezpečnej farmakoterapie a bezpečného prostredia. Každá z oblastí obsahuje teoretický vstup a interaktívne úlohy na báze doplňovania, priraďovania, či výberu správnych odpovedí. Na konci modulu sa nachádza výstupný test so šesťdesiatimi otázkami z jednotlivých oblastí (bezpečná komunikácia, bezpečná farmakoterapia a bezpečné prostredie.)
Bezpečné poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti na pediatrických pracoviskách
Pediatrický modul je súčasťou e-learningového programu zameraného na rozvoj vedomostí a zručností študentov ošetrovateľstva v oblasti bezpečnosti pacientov v detskom veku. Modul ponúka interaktívne úlohy, ktoré prepájajú teóriu s klinickými situáciami inšpirovanými reálnou praxou. Jeho cieľom je pripraviť študentov na špecifiká poskytovania bezpečnej ošetrovateľskej starostlivosti deťom v rôznych vývinových obdobiach, s dôrazom na komunikáciu, prevenciu rizík a podporu psychickej pohody detského pacienta. Obsah modulu je rozdelený do troch hlavných tematických oblastí, ktoré sa venujú posúdeniu potrieb dieťaťa, zvládaniu strachu a bolesti, psychologickým aspektom starostlivosti a komunikácii. Každá časť obsahuje teoretický vstup a množstvo interaktívnych cvičení vrátane doplňovania, priraďovania či výberu správnych odpovedí. Modul uzatvára výstupný test so šesťdesiatimi otázkami, ktoré preveria vedomosti získané v jednotlivých tematických oblastiach.
E-Morphology
Administrácia projektu
Kurz určený pre riešiteľov, administráciu projektu, pracovné materiály a pod.
Administrácia projektu
Tvorba úloh podľa kritérií
Inovácia vzdelávania v príprave učiteľov matematiky v oblasti tvorby úloh s dôrazom na kriteriálne testovanie. Projekt reaguje na potrebu profesijnej prípravy budúcich učiteľov na vysokých školách. Zameriava sa na problem posing a rozvoj kritického myslenia u vysokoškolských študentov - budúcich učiteľov matematiky na 1. a 2.stupni základných škôl prostredníctvom tvorby úloh na základe Bloomovej taxonómie a požiadaviek kriteriálneho testovania. Cieľom projektu je pripraviť budúcich učiteľov na komplexnú pedagogickú činnosť v oblasti testovania, t.j. tvorba úloh, zostavenie testu na základe rôznych kritérií, vyhodnotenie testu, diagnostika žiakov na základe výsledkov a návrh ďalšej práce so žiakmi. Pri tvorbe úloh sa budú používať inovatívne metódy, ako sú napríklad Problem solving a Problem posing v príprave učiteľov matematiky, ako aj rozvoj kritického myslenia u budúcich učiteľov.
PUS
Python - úvod do programovania
Objektovo orientované programovanie
Cieľom kurzu je zabezpečiť ďalší rozvoj programátorských schopností s orientáciou na riešenie zložitejších problémov tak v oblasti tvorby algoritmov, ako aj v oblasti voľby a implementácie údajových štruktúr. Paralelným cieľom je rozšírenie znalostí v oblasti práce s triedami jazyka Java. Zároveň sa kladie dôraz na rozvoj programátorského myslenia, porozumeniu princípov programovania a budovaniu správneho programátorského štýlu.
Programovanie a údajové štruktúry
Cieľom kurzu je oboznámiť študentov so základnými princípmi algoritmizácie, riešenia problémov na počítačoch a tvorby programov. Študenti získajú základné poznatky a zručnosti z tvorby všeobecných postupov (algoritmov) na riešenie problémov a úloh. Naučia sa používať základné prvky programovania (algoritmické štruktúry a príkazy programovacieho jazyka), narábať s údajovými typmi a ladiť programy v programovacom jazyku Java. Zároveň sa naučia základné princípy programovania v prostredí NetBeans. Získajú prehľad o vlastnostiach a udalostiach komponentov. V kurze sa kladie dôraz na rozvoj programátorského myslenia, porozumeniu princípov programovania a budovaniu správneho programátorského štýlu.